Webanalytics

Webanalytics 2017-09-06T17:16:25+00:00

Webanalytics

Het is zover, de campagnes staan. De online kanalen zijn opgezet, er komen meer bezoekers naar de website en er is een toename in conversies. De marketeer kan nu rustig achterover leunen, want het echte werk is gedaan, toch? Natuurlijk niet! Online Koplopers blijven campagnes altijd verbeteren.

Om uit te vinden waar de verbeterpunten liggen, meten de Koplopers de prestaties van de campagnes met webanalytics. De meetresultaten worden zorgvuldig geanalyseerd en de gevonden kansen vertaalt in een plan van aanpak. Webanalytics bieden veel data aan de marketeer, zoals:

  • De huidige activiteit op de website.
  • De demografische gegevens van de websitebezoekers.
  • Een overzicht van de online kanalen die bezoekers naar de website brengen.
  • De gedragingen van bezoekers op de website.
  • De conversies die op de website gedaan worden.

De veelzijdigheid en diepgang van webanalytics, zorgen ervoor dat de online marketeer bestaande campagnes op meerdere niveaus kan optimaliseren. Hierdoor wordt de volledige potentie van de website en de online marketing benut. Maar, met webanalytics valt zoveel te meten dat het overweldigend kan zijn. Laat webanalytics daarom over aan een specialist, laat het over aan een Online Koploper.

Klaar om aan de slag te gaan?

Neem dan snel contact op!