Tekort aan (gekwalificeerde) online marketeers!

Verandering

De marketing industrie verandert tegenwoordig razend snel. Het is namelijk één van de snelst veranderende industrieën van dit moment. Helaas kunnen weinig online marketeers het tempo waarin de industrie continu verandert bijbenen. Hierdoor ontstaat er een “gap” tussen de skills die online marketeers tegenwoordig bezitten en de functie-eisen die werkgevers vragen.  Uit een onderzoek van Ryan MCready uit 2016 blijkt dat 90% van de online marketeers het gevoel heeft dat zij niet genoeg skills bezitten. Bovendien geeft 41% van de bedrijven aan dat ze moeite hebben met het vinden van talentvolle online marketeers.

Online marketing vaardigheden

marketing gedetacheerde maakt aantekeningen

Een aantal skills die een paar jaar geleden nog enorm gewild waren bij bedrijven, behoren nu tot de basisvaardigheden die elke online marketeer minimaal nodig heeft. Het overweg kunnen met social media is hier een voorbeeld van. Een aantal jaar geleden had elk bedrijf medewerkers nodig die hier wel raad mee wisten en werden er grote budgetten voor vrij gemaakt. Dit alles met als doel om als bedrijf uit te blinken op elk online platform. Tegenwoordig behoren deze skills tot basisvaardigheden en zijn hiervoor alweer andere vaardigheden in de plaats gekomen die nog niet veel doorsnee marketeers bezitten. Volgens McCready zijn een paar van de meest gevraagde skills waar marketing directors momenteel om vragen; SEO, Data analysis en Google Analytics.

Tekort aan online marketeers

Uit een onderzoek door marketingtribune.nl, waarbij werkgevers moesten aangeven welke vacatures zij verwachtten het moeilijkst te vervullen, belandde de vacature voor online marketeer in de top 5. Maar liefst 51% van de werkgevers gaf aan dat ze vermoedden dat het lastig zal worden om gekwalificeerd online marketing personeel te vinden het aankomende halfjaar. De genoemde redenen hiervoor kwamen er op neer dat er voor de desbetreffende openstaande functies geen sollicitanten komen of dat de sollicitanten die een sollicitatie sturen of langskomen niet beschikken over de gewenste competenties.

Online Koplopers helpt!

Om de gap tussen vraag en aanbod te verkleinen biedt Online Koplopers trainingen aan en bestaat de mogelijkheid om een online marketeer inhouse aan jouw online marketing te laten werken. Online Koplopers geeft een garantie dat alle online marketing vraagstukken ook daadwerkelijk worden opgepakt. Dit doen ze door extra advies van een full service online marketing bureau na de training of tijdens de detacheringsperiode. Ben je nieuwsgierig? Maak een afspraak via onze contactpagina en kom eens lang bij het mooiste kantoor van Haarlem!

2018-05-18T10:23:05+00:00