Online Marketing Strategie

Online Marketing Strategie 2017-09-06T17:10:39+00:00

Online Marketing Strategie

Goede online marketing begint met een sterke online strategie. Met de online strategie worden de doelen bepaald en de weg er naartoe gepland. Een goede strategie is belangrijk, want je blijft niet aan kop als je niet weet waar je heen gaat.

Een strategie begint bij de analyse van de externe en interne omgeving. Belangrijke vragen zijn: Zijn er invloeden op macroniveau, zoals  conjunctuur? Wat doen de concurrenten? Hoe ziet de doelgroep eruit? Waar liggen de krachten van het bedrijf? Waar liggen de verbeterpunten?

De uitkomsten van deze vragen bepalen welke kant het bedrijf op gaat. Op basis van de analyse, zoekt de strateeg naar een bijpassende gedurfde brand identity en een intelligente positionering in de markt. Hierdoor loopt het bedrijf aan kop van zijn concurrenten.

Vervolgens bepaalt de marketing strateeg het marketingplan. Hierbij laat de strateeg zich leiden door de marketing mix, ofwel de 4 p’s. De online marketing strateeg houdt zich vooral bezig met de vragen uit het communicatieplan: Wie is het doelpubliek van de communicatie? Wat is het doel van de communicatie? Wat wordt er gecommuniceerd? En via welke online kanalen gaat de communicatie?

Waneer de gehele strategie staat, voert de online marketeer het marketingplan uit. Dus start met een strategie. Start snel, met Online Koplopers.

Klaar om aan de slag te gaan?

Neem dan snel contact op!