Hoewel sociale media vooral bekend staan om het creëren van bereik en brand awareness, is het ook een krachtige medium voor verkoop. Ontdek hoe jij maximaal kunt profiteren van sociale advertenties en hoe je mensen op het juiste moment kunt bereiken met de juiste content door middel van social advertising.

Nu steeds meer gebruikers hun aankopen online doen, is sociale media ook een belangrijk kanaal voor e-commerce geworden. Volgens Statista geeft 30% van de consumenten aan weleens iets gekocht te hebben via sociale media. En dat is niet alles, want 70% van de consumenten leest recensies van producten die ze willen kopen op sociale mediaplatforms als Pinterest, Facebook en Instagram.

Waarom is social advertising relevant voor jouw e-commerce strategie?

De steeds veranderende algoritmen op social media zorgen voor een negatieve invloed op het organische bereik. Het sociale medialandschap is competitief. Het is dan ook vaak lastig om aandacht te krijgen en zichtbaarheid te zijn op de verschillende platformen. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Door te investeren in social advertising geef jij jouw e-commerce strategie direct een boost. Wij leggen graag uit waarom de investering in social advertising het waard is.

Betaalde advertenties zorgen voor haarscherpe targeting omdat je gebruik kunt maken van meerdere parameters, variërend van de interesses van mensen tot locatie- en consumptiepatronen. Je kunt advertenties optimaliseren voor jouw bedrijfsdoelstellingen, waardoor jouw inkomsten toenemen en elke bestede cent telt. Het gaat niet alleen om aanwezig zijn, maar ook om aanwezig zijn op het juiste moment en met de juiste inhoud. Dit is wat social media ook een krachtig medium maakt voor verkoop.

Kortom, hoewel sociale media bekend staan ​​om het creëren van brand awareness, is het ook een krachtig medium voor verkoop. Om die reden is het van cruciaal belang voor bedrijven (en met name retailers) om een ​​sterke aanwezigheid op social media te hebben, aangezien dit een cruciale rol kan spelen in de customer journey.

Wat zijn de beste manieren om online nieuwe klanten te krijgen?

De beste manier is om ten eerste een ​​relevante maar brede doelgroep te targeten in de customer journey. Hierbij target je mensen op basis van demografische doelgroepen, interesse targeting en lookalike-doelgroepen die zijn gericht op personen waarvan je weet dat ze jouw merk eerder hebben gekocht of met jouw merk bezig zijn geweest. Het gaat erom een ​​breed net uit te werpen naar iedereen waarvan jij denkt dat ze met jouw merk zullen resoneren, om vervolgens het geïdentificeerde publiek op te warmen tot conversies.

Onderzoek doen en interviews afnemen met belangrijke klanten om een goed begrip te krijgen van het gedrag van jouw klanten is van cruciaal belang. Met zo’n onderzoek kun je gepersonaliseerde en zinvolle inhoud maken om de consument tijdens zijn reis te interesseren. Iets om te onthouden is echter dat het creëren van gepersonaliseerde ervaringen niet alleen gaat over posten op een bepaald moment. Het gaat erom te bedenken wat jouw doelen zijn en wanneer het voor jou (en je potentiële klant) het beste zou zijn om aan jouw inhoud te worden blootgesteld. Om mensen door de trechter te halen, moet je je afvragen waar je de consument naartoe wilt brengen en wat je moet doen om de consument bij zijn aspiraties te helpen.

Social advertising uitbesteden

Wil je graag aan de slag met social media advertising na het lezen van dit artikel en kan je wel wat hulp gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zullen samen kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.