Programmatic Advertising: De toekomst van adverteren

Programmatic advertising is niet nieuw in Nederland, maar toch weten weinig marketeers wat het precies inhoudt. Veel lastige termen en grafieken worden je kant opgestuurd als je op zoek gaat naar informatie over ‘Wat is Programmatic Advertising?’, maar niet in deze blog. Wij vertellen waarom deze manier van adverteren de toekomst is voor online marketeers en wat de voordelen van programmatic advertising zijn.  Zo heb je dankzij programmatisch adverteren bijvoorbeeld meer invloed op het proces van adverteren, lage kost-per-klik en kan je gepersonaliseerde content vertonen. Dus bereid je voor op de ‘programmatic wijze’ binnen marketing.

Programmatic Advertising voordelen

Wat is Programmatic Advertising?

Laten we bij de basis beginnen, want wat is programmatisch adverteren precies? Met programmatic adverteren bedoelen we: het gebruik van automatisering bij aan- en verkoop van (betaalde) media. Voor marketeers is plaats, tijd en context van adverteren ontzettend belangrijk. Je wilt tenslotte je doelgroep op het juiste moment bereiken met de juiste content. Hiervoor maken we gebruik van onze klantendata en verschillende databronnen. Maar in plaats van het handmatig beheren van campagnes, gaat dit tegenwoordig steeds meer over naar automatisering. Hierbij beslissen systemen (automatisch) welke biedingen geplaatst worden voor een bepaalde advertentieruimte, oftewel programmatic advertising.

Wat is programmatic advertising?

De toekomst van Programmatic Adverteren

De toekomst van marketeers ligt echter bij het begrijpen, optimaliseren en automatiseren van marketingprocessen. Voor veel marketeers is deze ‘nieuwe’ manier van adverteren vaak nog onbekend terrein, maar de online marketing wereld staat niet stil. De volgende ontwikkelingen staan namelijk al klaar. Zorg dus dat je op de hoogte bent van deze ontwikkelingen en ga er direct mee aan de slag.

Programmatic advertising voor- en nadelen

Benieuwd wat jij kan doen met programmatic advertising en wat de verwachting voor de toekomst is? Online Koploper, Romy van Raamsdonk, bespreekt in een artikel op Frankwatching wat de voor- en nadelen zijn van programmatic advertising. Ontdek de wereld van automatisch adverteren en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.  Benieuwd waar de uitdagingen liggen en hoe jij hierop kan inspelen? Je kan het hele artikel op Frankwatching lezen.

Lees het complete artikel op Frankwatching

Hulp nodig bij het beheren van Programmatic Campagnes?

Bij Online Koplopers bieden wij talentvolle online marketeers aan die gespecialiseerd zijn in Programmatic Advertising. De online marketeers hebben het Programmatic Advertising Traineeship gevolgd en staan klaar om jou te helpen! Zij nemen je graag mee in de wondere wereld van automatisch adverteren. Online Koplopers beschikt over gedreven programmatic buying specialisten met verstand van zaken. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.