Net voor de zomer van 2020 lanceerde Google een nieuw content discovery platform: Google Keen. Een platform waarbij je een ‘Keen’ aanmaakt rondom een onderwerp om kennis en interessante content te ontdekken. Met Keen gaat Google het nogmaals proberen de social sfeer in te treden. Google heeft dit met Google+ en de Google Chat app al eens aangedurfd, maar dit uitte niet in een succes. Met Keen kan Google (en marketeers) toegang krijgen tot enorme hoeveelheden interessante data over de persoonlijke interesses van gebruikers ‘in the moment’.  Deze data gecombineerd met de gegevens die Google al heeft, kan dan bijdragen aan het gericht targeten van advertenties. 

Google Keen content ontdekking

Keen is niet alleen voor gebruikers een interessant platform om te gebruiken, maar ook voor organisaties biedt het genoeg mogelijkheden om zich beter te profileren. Het delen van content, mogelijk jouw content, biedt nieuwe kansen om je doelgroep te bereiken met verschillende uitingen. Daarnaast kun je erachter komen welke content je doelgroep het liefst voorbij ziet komen.

Benieuwd naar hoe je dit kunt achterhalen? Online Koploper, Romy van Raamsdonk, bespreekt in een artikel op Marketingfacts wat Keen precies is en waarom je het in de gaten moet houden voor je toekomstige marketingplannen!

Lees het complete artikel op MarketingFacts

Extra handjes nodig bij het opzetten van jouw online kanalen?

Het kan lastig te bepalen zijn waar jouw doelgroep zich bevindt en welke content de meeste interactie oplevert. Wij bieden bij Online Koplopers een paar extra handjes aan die zich graag voor jouw organisatie inzetten om het maximale uit jouw communicatie-uitingen te krijgen. Zo bekijken we welke online kanalen het beste werken en kunnen we helpen bij het maken van een content kalender bijvoorbeeld. Zo mis jij geen enkel moment om met je klanten te communiceren! Neem vrijblijvend contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.