Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie 2017-09-06T17:10:09+00:00

Conversie Optimalisatie

Conversies zijn zeer waardevol voor een website. Helaas leidt maar een klein deel van de website bezoeken tot een conversie. Dit is zonde want als organisatie wil je natuurlijk zoveel mogelijk uit de website halen, helemaal als je betaald per klik. Daarom is conversieoptimalisatie belangrijk.

Conversie optimalisatie is kort gezegd het verbeteren van de website, zodat er meer conversies plaatsvinden. Een beïnvloedende factor van conversieoptimalisatie is de gebruiksvriendelijkheid. Het is belangrijk dat een website gebruiksvriendelijk is om het vertrek van bezoekers te voorkomen. Snel over het hoofd geziene elementen als spelfouten en onduidelijke navigatie krijgen de aandacht.

Naast de gebruiksvriendelijkheid draait conversieoptimalisatie ook veel om het doorvoeren van effectieve veranderingen. Dit kunnen kleine veranderingen zijn zoals het aanpassen van de indeling van de pagina’s of het veranderen van kleuren. Andere veranderingen zijn complexer en vaak gebaseerd op psychologische inzichten.

Een conversie specialist test uiteraard alle doorgevoerde veranderingen en behoudt alleen de meest conversie stimulerende aanpassingen. Conversie optimalisatie is een complexe activiteit die, wanneer verkeerd gedaan, averechts kan werken. Maar wanneer goed gedaan, het verschil kan maken voor een website. Haal daarom het optimale uit je conversie optimalisatie door te werken met een getrainde Online Koploper.

Klaar om aan de slag te gaan?

Neem dan snel contact op!