WAVES festival

Vertaal de merkidentiteit van het WAVES festival naar aansprekende content en vergroot de merkbekendheid bij de doelgroep.

Dat was de opdracht die Online Koplopers kreeg voor het WAVES festival. Een flinke uitdaging om de merkidentiteit goed neer te zetten, zeker gezien het feit dat dit de eerste editie van het festival was. Zonder beeldmateriaal van het daadwerkelijke product was het noodzaak om de doelgroep toch een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van het festival. De leidraad hierbij waren de drie pijlers Sport, Music & More.

Wat de klant over ons zegt

Voor het Texel Sport & Music Festival WAVES hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van Online Koplopers. De expertise van een inhouse online marketeer zorgde voor een grote toegevoegde waarde om het nieuwe festival WAVES online in de markt te zetten. Ook de prettige samenwerking en snelle handelen waren een meerwaarde bij het gebruik van Online Koplopers.

Nathalie Bollen – Marketing Manager

Resultaten

Belangrijk was om de behoefte van de doelgroep in kaart te brengen. Vervolgens was het zaak dat de content in elke fase naar aanloop van het evenement aansloot bij die behoefte. De resultaten laten zien dat de content in elke fase ├ęcht impact heeft gehad. Na de implementatie en vervolgens het testen van verschillende content steeg de interactie per post met 717%. Ook steeg het aantal volgers op Facebook met 244% (naar 2310) en op Instagram met 231% (naar 1146). Het bereik op de social kanalen nam ook sterk toe, voor Facebook met 2777% (naar 8600 per post) en op Instagram met 1033% (naar 3100 per post).

717

Toename in post interactie

244

Toename Facebook volgers

231

Toename Instagram volgers

2777

Toename Facebook bereik

Specialismen