KNVB

De KNVB Voetbalkampen is een bekend concept. Al vier jaar is het een terugkerend evenement met een aantal vaste klanten. De eerste editie kende in totaal zo’n 100 inschrijvingen. Dit jaar was het doel om 700 tickets te verkopen en daarnaast de merkbekendheid van de KNVB Voetbalkampen te vergroten.

Vervolgens was het taak om de doelgroep in iedere fase naar aanloop van het evenement op de juiste manier te benaderen.

Wat de klant over ons zegt

De samenwerking voelde vanaf moment 1 goed! Mede dankzij Online Koplopers hebben we mooie content voor, tijdens en na de KNVB Voetbalkampen kunnen realiseren en deelnemers en ouders kunnen bedienen.

Martijn Ehlhard

Project Manager KNVB Voetbalkampen

Resultaten

Na het implementeren van de contentstrategie en het testen van verschillende soorten content steeg het aantal social followers met 112% (naar een totaal van 4976). Het bereik steeg op Facebook met 231% (naar 1912 per post) en op Instagram met 310% (naar 403 per post). Ook het doel van 700 tickets werd ruimschoots behaald, de knvb voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

231

Stijging bereik Facebook

310

Stijging bereik Instagram

700

Verkochte Tickets

112

Stijging in social followers

Specialismen