5 blogberichten om je bedrijfsstrategie te verbeteren

Veranderen om te verbeteren
Zeker voor online marketeers is het van belang om op de hoogte te blijven van alle veranderingen en ontwikkelingen binnen het vakgebied. De factoren in de online omgeving, zoals de concurrentie op de markt maar bijvoorbeeld ook het steeds veranderende algoritme van Google, zijn van groot belang bij een succesvolle online marketing strategie. Als men niet constant naar verbetering streeft kunnen de resultaten van een bedrijfsstrategie in een korte tijd terugdringen. Online Koploper Claire heeft zich voor deze maand verdiept in 5 blogberichten waarvan zij denk dat elk bedrijf deze kan gebruiken in de bedrijfsstrategie.

Online marketing op tablet met bril en koffie

Verbeteren van Google campagnes
Zo las ze een interessante blog over een test van Google met infinite scrolling. Google experimenteert met de mobiele scroll functie bij zoekopdrachten. Op dit moment moet je bij het zoeken via een mobiel, net als bij een desktop en tablet, klikken op ‘volgende pagina’ om op de volgende pagina met zoekopdrachten te belanden. Met de nieuwe ‘infinite’ scrollfunctie hoeven mobiele gebruikers niet meer naar de volgende pagina te klikken, maar verschijnen nieuwe zoekopdrachten onder de al bekeken links. Claire is benieuwd naar de resultaten van dit experiment, en of dit een blijvende functie wordt. Dit kan namelijk van grote invloed zijn op Adwords campagnes. Zo kunnen mensen eerder doorscrollen voor meer resultaten en klikken ze bijvoorbeeld minder snel op de eerste zoekopdrachten. Of er kunnen meerdere advertentiemogelijkheden ontstaan.

Daarnaast las ze in een blog, geschreven door Ellen Stam, dat Google in juli 2018 een ‘speed update’ uitvoert. Door deze update worden mobiele zoekopdrachten door Google ook gerankt op paginasnelheid. In deze blog wordt ook uitgelegd dat Google een tool heeft ontwikkeld waarmee men kan bekijken wat de paginasnelheid is ten opzichte van de concurrent en wat het effect van deze snelheid is op de conversieratio. De focus op het verbeteren van mobiele websites is daarom nog belangrijker aan het worden.

Ook las onze Online Koploper in een blog van Marloes Smit over een aantal nieuwe functies van Adwords. Het is belangrijk om constant op de hoogte te zijn van nieuwe functies zodat campagnes nog beter geoptimaliseerd kunnen worden. In deze blog wordt bijvoorbeeld uitgelegd dat je met de nieuwe interface van Adwords biedingen kan aanpassen op basis van gezinsinkomen. Maar ook dat je nu kan targeten op levensgebeurtenissen en eigen aangepaste intentiedoelgroepen kan maken. Met aangepaste intentiedoelgroepen bedoel ik een groep van gebruikers die meer dan gemiddeld de intentie hebben een product/dienst aan te schaffen.

Verbeteren van USP’s
Een blogbericht van van Stéphanie Erné gaat over het belang van goed onderscheidende USP’s. De meeste webshops hanteren tegenwoordig standaard USP’s zoals ‘vandaag besteld, morgen in huis’ en ‘vanaf x euro geen verzendkosten’. USP’s zijn Unique Selling Point, uniek zijn deze USP’s dus eigenlijk niet. In deze blog wordt goed uitgelegd hoe je aan de hand van het KANO model je merk sterker op de markt kan neerzetten. Een model dat Claire ook gaat toepassen bij klanten.

Verbeteren van werven personeel
Ellen van Dieren, recruitment-trainer, deelde haar ervaring en mening over LinkedIn native video. Een probleem waar veel bedrijven tegenaan lopen is het vinden van nieuw personeel. Deze blog maakte mij duidelijk dat video’s plaatsen op LinkedIn om personeel te werven via ‘employer branding’ een uitstekende manier kan zijn om dit probleem aan te pakken.

Claire hoopt dat deze 5 berichten ook voor jouw van waarde zijn. Zij gaat deze trends en tips in ieder geval meenemen bij het adviseren van klanten. Benieuwd hoe een van onze Online Koplopers iets voor jouw kan betekenen? Bekijk de informatiepagina voor werkgevers of neem contact met ons op.

2018-05-18T10:25:45+00:00